Informasjon om varslingssystemet og prosedyrer for klagesaker

Miele legger til rette for en åpen kultur og en samarbeidsånd der de berørte kan søke råd og komme med sine bekymringer. I tillegg til interne kanaler har vi i mange år hatt en ekstern ombudsmann som ansatte og forretningsforbindelser kan henvende seg til både konfidensielt og anonymt.

Ombudsmannen tar imot tips om mulige brudd på lover eller interne regler (varslingssystem). Han er også ansvarlig for klageprosedyren i henhold til den tyske loven om aktsomhet i leverandørkjeden [PDF Rules of Procedure]. Klageordningen gjør det mulig for enkeltpersoner å påpeke menneskerettighets- og miljørisikoer samt brudd på menneskerettigheter eller miljørelaterte forpliktelser.

Ombudsmannen kan kontaktes på følgende måte:

Dr. Carsten Thiel von Herff, LL.M.

Loebellstraße 4

D - 33602 Bielefeld

Tel: +49 521 557 333 0 / Mobile: +49 151 58230321

E-mail: ombudsmann@thielvonherff.de

Plattform for rapportering: www.report-tvh.com

Hjemmesidewww.thielvonherff.de

Alle som varsler i god tro, er beskyttet. Alle varsler vil bli fulgt opp med den største varsomhet og med behørig hensyn til rettighetene til alle involverte parter.