Filosofi

Miele filosofi

Miele har siden starten i 1899 vært et uavhengig familieselskap, som tar et likeverdig ansvar for sine eiere, ansatte, kunder og omgivelser.

Selskapet konsentrerer seg om produksjon av hvitevarer til privat bruk samt profesjonelle produkter for vaskeri, oppvask, desinfeksjon og sterilisering («Miele Professional»). Den strategiske visjonen er å være verdens mest pålitelige og ettertraktede premium merkevare.

Miele tilbyr produkter som står for markedets fremste kvalitet.  De setter standarder når det gjelder levetid, driftssikkerhet, enkel betjening, elegant design, perfekt ytelse, minimal miljøbelastning og fremragende service. Dette er i samsvar med mottoet «Immer besser» (alltid bedre), som grunnleggerne Carl Miele (venstre) og Reinhard Zinkann skrev på de første maskinene, og som har preget Miele frem til i dag.

Selskapet konsentrerer seg kun om varemerket Miele og dettes posisjon som et ledende premium merke.  Miele står for langsiktig tenkning og handling, kontinuitet i verdier og mål, partnerskapsorienterte kunde- og forretningsrelasjoner samt en medarbeiderorientert firma- og ledelseskultur.